Тэма. Квадрат
Мэта: плануецца, што да заканчэння ўрока вучні будуць:
ведаць: паняцце "квадрат" і ўласцівасці квадрата;
умець: прымяняць атрыманыя веды на практыцы.
Задачы:
• садзейнічаць фарміраванню ўяўлення аб квадраце як аб прамавугольніку у якога ўсе стораны роўныя;
* садзейнічаць азнаямленню навучэнцаў з уласцівасцю квадрата і прымяненню ведаў на практыцы;
* удасканальваць вылічальныя ўменні і навыкі;
• замацоўваць уменні рашаць простыя і састаўныя задачы,
* развіваць даследчыя навыкі;
• узбагачаць кругагляд вучняў, прывіваць цікавасць да прадмета,
* выхоўваць пачуццё гонару і павагі за сваю Радзіму і яе сімвалы;
Форма правядзення: урок-даследаванне.
Ход урока
I. Арганізацыйны этап. - У свеце вельмі шмат усяго цікавага, і вельмі шмат нам з вамі яшчэ невядома, таму давайце не будзем губляць час. Хутчэй прымаемся за справу.
- Пажадайце поспехаў адзін аднаму, бо ўдача нам сёння вельмі спатрэбіцца. Паспрабуйце працаваць хутка і, самае галоўнае, дружна. З маленькіх перамог пачынаецца вялікі поспех!
- У нас сёння будзе незвычайны ўрок. Будзем вучыцца праводзіць даследаванне., а кожны з вас пабывае ў ролі даследчыка.
II. Этап праверкі выканання дамашняга задання.(ФР)
Запіс даты ў сшыткі, хвілінка чыстапісання
♦ Зарадка для розуму.
На ўроку ўсім цікава
Дзеці ўсе рашаюць разам.
Каб разумнейшымі нам быць
Трэба тэрмінова палічыць..
Што агульнага ў слана і стала
Прапішыце столькі ж разоў гэтую лічбу.
- Выканайце вылічэнне
- Да колькасці ног жука дабаўце колькасць крылаў птушкі, павялічце на найменьшы двухзначны лік, паменшыце на найболь шы адназначны лік, адніміце колькасць рук у чалавека і запішыце лік. Утварыце з гэтых лічбаў найменьшы двухзначны лік, найбольшы двухзначны лік.
4 4 4 4 7 47 74
На планшэце адзначце сінюю або чырвоную кветачку.
ІV. Вуснае лічэнне .
С.49, трэнажор, 1 радок з тлумачэннем, аст.- самаст. Выконваем 2 мінуты
Правяраем, адзначаем свой вынік
_каб зразумець, на якім востраве матэматыкі мы сёння будзем працаваць , разгадаем шыфраванку.. (СЛАЙД 1)
Выконваем першае заданне
геометрия – это раздел математики, изучающий пространственные отношения и формы.
Наступнае заданне: (СЛАЙД 2)
А)што лішняе?
Б) якія фігуры засталіся? Назавіце адным словам.
В)Якая фігура лішняя
Г) як называюцца астатнія фігуры ?
Д) што такое прамавугольнік?
Вазьміце палачкі і пабудуйце на парце прамавугольнік.
Якую найменшую колькасць палачак трэба выкарыстаць?
Я раскажу вам казку пра гэты прамавугольнік.
Ходил Прямоугольник по свету, и решил он поискать своих родственников.
"Если встречу родственника, то сразу его узнаю, – думал Прямоугольник, – ведь он должен быть похож на меня".
Однажды встречает он на пути такую фигуру, якая складаецца з 4 аднолькавых палачак.(пабудуйце яе)
Пригляделся Прямоугольник к ней и увидел что-то знакомое. Он давно знакомый мой.
Говорит Прямоугольник:
– «Если у нас найдется четыре признака, по которым мы похожи, значит, мы с тобой близкие родственники и у нас может быть одна фамилия»
И стали фигуры искать общие признаки.
(Запаўняем табліцу)
4 вуглы
|
4 вуглы
|
прамыя вуглы
|
прамыя вуглы
|
4 стараны
|
4 стараны
|
Процілеглыя стораны роўныя
|
Процілеглыя стораны роўныя
|
Значыць, прозвішча адно- прамавугольнікі.
А чым адрозніваюцца?
Дык што такое квадрат?
(СЛАЙД 3)
Слайд 4
- Фізкультхвілінка.
VI. Этап вывучэння новага матэрыялу.
- У вас на партах ляжаць палачкі. Вазьміце 4 палачкі. Параўнайце іх па даўжыні. Што можна сказаць? (Іх даўжыня аднолькавая.)
- А цяпер складзеце на Парце чатырохвугольнік. Што вы можаце сказаць пра фігуру, якая ў вас атрымалася? (Гэта квадрат.)
- Якія староны ў гэтай фігуры? (Староны аднолькавай даўжыні.)
- Як называецца чатырохвугольнік з роўнымі старонамі? (Квадрат.)
- Давайце параўнаем дзве фігуры: прамавугольнік і квадрат.
- Адказвайце «так» або «не».
- Гэта геаметрычныя фігуры? (Так.)
- Абедзве фігуры многавугольнікі? (Так.)
- Яны маюць па чатыры стараны? (Так.)
- Маюць па 4 вуглы? (Так.)
- Усе вуглы прамыя? (так.)
- Які вывад можна зрабіць? (Выснова: квадрат таксама прамавугольнік.)
Тэма ўрока, задачы:
-ведаць,
Умець..
Слово квадрат пришло к нам из латинского языка, в этом слове есть часть «квадр», которая означает четыре. А вы знаете слова с данной частью?Ответы детей.
Г)Давайте сейчас посетим долину знаний, где мы узнаем много нового и интересного.(слайд 7)
Не случайно четырёх музыкантов, вступающих на сцене, называют квартет.
Квадрига - греческая колесница, запряженная четверкой лошадей.
Квадрацикл – мотоцикл на четырех колесах.
Квартал – часть города, образованная пересечением четырех улиц; четвертая часть года (три месяца).
Ребята, а где в повседневной жизни мы встречаемся с квадратами.Ответы детей.
- Назавіце прадметы з нашага жыцця, якія могуць быць квадратнымі. (Стол, крэсла, акно, сурвэткі і г. д.)
- Перад вамі адно з сямі цудаў свету-Піраміда Хеопса(слайд 7).
(Настаўнік паказвае вучням малюнак піраміды.)
- Гэта найбуйнейшая з егіпецкіх пірамід, адзінае з сямі цудаў свету, якое захавалася да нашых дзён. Як вы думаеце, дзе тут квадрат? (Адказы вучняў.)
- А квадрат у падставе піраміды. (Паказаць на шматгранніку. ) Вы даведаецеся аб ёй шмат цікавага на ўроках гісторыі ў старэйшых класах
_ А Які будынак з’яўляеецца не толькі нашым цудам, але і цудам усяго свету.
У ім таксама ёсць квадраты. Кожнаму чалавеку трэба ведаць сусветныя каштоўнасці, але ганарыцца мы будзем нашымі і праслаўляць іх.
(слайд 8)
Фізкультхвілінка (фігуры)
♦ Заданн 1» , с. 58.
- Адкрыем падручнікі на старонцы 58 і праверым, ці так мы далі азначэнне квадрата.
♦ Заданне N 1, с. 58.
- Вымерайце старану квадрата.
- Які прамавугольнік называецца квадратам?
VII. Этап замацавання вывучанага матэрыялу.
Лавушкі ад квадрата
СЛАЙД 11, 12, 13
- заданне N 2 , С.58 - рашыце прыклады.
слупок – КР, 2 слупок- сам. работа
Задача 4 , С.58.- кр
Самаст задача № 6, с 59- Савіч Ганна, Ільючык Андрэй
У краіне геаметрыі вас сустракае прафесар Квадрат. Давайце дакажам яму, што вы вельмі добра ведаеце матэматыку.
Заданне 5, с.59, адкажыце на пытанне задачы
VII. Этап інфармавання аб дамашнім заданні.
С. 59, № 1, 2
VIII.Этап кантролю і самакантролю.
Слайд 15-18
Самаправерка слайд 19
ІХ. Этап падвядзення вынікаў урока і рэфлексіі.
♦ Рэфлексія.
- Працягніце сказ: «квадрат- - гэта ... » (Адказы вучняў.)
♦ Рэфлексія "чатыры вуглы".
(Па вуглах аўдыторыі развешваюцца квадраты рознага колеру і з розным настроемоль. Навучэнцам неабходна выбраць колер квадрата ў адпаведнасці з ацэнкай сваёй дзейнасці і падысці да гэтага куце.)
Чалавек і свет 3 клас
Урок- даследаванне
Тэма: Жывёлы - насельнікі мораў і акіянаў
Мэта: знаёмства вучняў з асаблівасцямі жывёл мораў і акіянаў, іх значэннем у прыродзе і жыцці чалавека.
Задачы:
. фарміраваць уяўленні пра жывёл – насельнікаў мораў і акіянаў, прыстасаванасць іх да ўмоў пражывання;
. садзейнічаць развіццю цікавасці да пазнання навакольнага свету, устанаўленню прычынна-выніковых сувязей;
. выхоўваць навыкі дзелавога супрацоўніцтва, беражлівыя адносіны да прыроды.
Абсталяванне: вучэбны дапаможнік “Чалавек і свет”, малюнкі жывёл, карткі з заданнямі, відэаролік.
Ход урока
І. Арганізацыйны этап
Калі дзень пачаць з усмешкі, спадзяюся, што ён пройдзе добра. Усміхніцеся адзін аднаму, пажадайце поспехаў у працы. Будзьце актыўнымі, уважлівымі, знаходлівымі.
ІІ. Этап праверкі дамашняга задання
Пачнем урок з праверкі дамашняга задання.
А) Дыдактычная гульня “Ці праўда, што…”
1.Пінгвін – гэта птушка?
2. Ён лятае?
3. Белы мядзведзь жыве ў экватарыяльных лясах?
4. Умовы для жыцця паблізу палюсоў суровыя?
5. Ягуары- самыя буйныя драпежнікі экватарыяльных лясоў?
6. Жывёлы пустыні ўмеюць пераносіць спякоту?
7. Вярблюды – караблі пустыні?
8. Змеі і яшчаркі ў пустынях днём зарываюцца ў пясок?
9. Антылопы ў пошуках ежы прабягаюць вялікія адлегласці?
10. Усім жывёлам патрэбна аднолькавая колькасць цяпла,святла,вады?
(+ - - + + + + + + - )
Б) Работа ў сшытку на друкаванай аснове(стар.43. і практ. 80 – злучы стрэлкамі правільныя адказы)
В) Заданне “Хто дзе жыве?” ( карткі на магнітах на дошцы)
Дзеці выходзяць да дошкі. Па чарзе адкрываюць карткі і прымацоўваюць да пэўнай таблічкі.
Халодныя палярныя
Раёны Зямлі
|
Экватарыяльныя
лясы
|
Засушлівыя
пустыні
|
белы мядзведзь
|
лянівец
|
вярблюд
|
пінгвін
|
ягуар
|
антылопа
|
пясец
|
папугай
|
тушканчык
|
морж
|
тукан
|
пясчанка
|
ІІІ. Актуалізацыя ведаў, паведамленне тэмы ўрока.
Закрыйце вочы, паслухайце гукі, што яны вам напамінаюць?( Шум мора)
Загадка
Кругом вада, а з піццём бяда?(Моры, акіяны)
Чаму нельга піць там ваду?(Салёная)
Работа па форзацы ў падручніку
Колькі на Зямлі акіянаў? Назавіце. А мораў? Сусветны акіян – гэта…
Як вы думаеце, пра што пойдзе гутарка на ўроку ? Дапоўніце сказы.
Мы даведаемся, якія жывёлы… Як яны прыстасаваліся да…Будзем даследаваць Сусветны акіян. ( На дошцы сонейка, сінім мелам хвалі, надпісы “верхнія слаі вады”, ” дно”, словы- жывёлы, малюнкі. ? !)
Хто жыве ў верхніх слаях??? На Дне???
ІV. Этап знаёмства з новым матэрыялам
А) Прагляд відэа на платформе eior.by па тэме ўрока ( з паўзамі)
Б) Запаўненне дошкі малюнкамі і словамі( верхнія слаі мора, на дне)
В) Дыдактычная гульня “Хто дзе жыве?”
Фізхвілінка(гульня “ Мора хвалюецца раз…”, хто варушыцца – называе марскую жывёлу)
V. Этап абагульнення і сістэматызацыі ведаў
А) Праца з падручнікам( стар. 97, інфармацыя пра рыб)
Б) Стар. 99 Чым марскія звяры адрозніваюцца ад рыб?
VІ. Замацаванне
Гульня “ Назаві жывёлу”(ля дошкі – у парах)
VІІ. Праверка засваення ведаў
Тэст
- Большасць марскіх жыхароў жыве паблізу берагоўі ў верхніх слаях вады.
Так Не
- Рыбы дыхаюць у вадзез дапамогай
Жабраў носа лёгкіх
- Што дапамагае рыбам хутка плаваць у вадзе?
Серабрыстая афарбоўка Абцякальная форма цела
- Выберыце толькі марскіх звяроў
Лятучая рыба
Цюлень
Кета
Кіт
Морж
- Злучыце стрэлкамі, хто дзе жыве.
Краб у верхніх пластах вады
Селядзец на дне сусветнага акіяна
VІІІ.Рэфлексія
Карткі з ?, ! Калі вы зразумелі матэрыял, змаглі адказаць на пытанні, пастаўленыя ў пачатку ўрока, прымацуйце на дошку ! Калі не -?
Я жадаю вам быць цікаўнымі, чытаць энцыклапедыі, глядзець пазнавальныя фільмы, пабываць на моры і …( вярнуцца ў Беларусь. ) Таму што прырода Беларусі прыгожая і цудоўная. Чужыя краіны трэба вывучаць, цікавіцца імі.Сваю ж Радзіму любіце, ганарыцеся ёю. (Прыказкі пра Радзіму я пачынаю, дзеці заканчваюць)
У сваёй старонцы не так свеціць і сонца.
На чужой старане і вясна не красна.
Радзіма – маці, чужына – мачыха.
У сваім краі як у раі.
Адна ў чалавека маці, адна ў яго і Радзіма.
Усюды добра, а дома лепей.
ІХ. Дамашняе заданне
Прачытаць тэкст на старонках 96 – 99, адказаць на пытанні.
Урок хіміі 9 клас
Тэма ўрока: Металы. Агульная характарыстыка металаў. Фізічныя ўласцівасці металаў.
Тып урока: вывучэнне новага матэрыялу.
Від урока : урок-даследаванне.
Мэта ўрока : фарміраванне ведаў об металах як хімічных элементах і простых рэчывах.
Задачы ўрока :
- фарміраванне ведаў аб асаблівасцях металаў, звязаных з іх становішчам у перыядычнай сістэме і будовай атама, фізічных уласцівасцях металаў;
- развіццё ўяўлення аб электроннай будове атамаў маталаў, аднаўленчых уласцівасцях металаў;
- развіццё ўмення назіраць, рабіць вывады;
- садзейнічаць выхаванню самастойнасці,адказных адносін да навучання.
Ход урока
І.Арганізацыйны момант.
-Прывітанне з вучнямі;
-Праверка гатоўнасці класа да ўрока:
- Эмацыянальны настрой;
-Сёння на каляндары 12 сакавіка
Цудоўны веснавы дзень
І нішто нам не пашкодзіць пачаць урок.
_Усе нашы дасягненні мы будзем адзначаць у ацэначным лісце.(Дадатак1)
А тэма нашага ўрока кудысці знікла
(На дошцы закрытыя карткі з хімічнымі элементамі.Вучням прапаноўваецца іх адкрыць і напісаць назвы металаў)
Mg-магній
Eu - еўропій
Ti - тытан
Al - алюміній
Li - літый
Ы
Тэма – МЕТАЛЫ
Паведамленне пра задачы на уроку, якія патрэбна раскрыць:
- становішча металаў у П.С.Х.Э
- асаблівасці будовы атамаў металаў;
- агульныя ўласцівасці атамаў металаў;
- фізічныя ўласцівасці металаў.
ІІ Вывучэнне новага матэрыялу
- Сення вы прышлі на ўрок з пэўным багажом ведаў.Давайце яго выкарыстаем і агучым усё тое ,што мы ведаем пра металы
(Кожнаму вучню прапануецца назваць адзін з фактаў ,звязаных з металамі)
- У ходзе гутаркі мы выявілі што элементы, якія стаяць у левым ніжнім вуглу табліцы (пад лесвіцай), з’яўляюцца металамі. А чаму так?
Усё залежыць ад таго, што яны маюць металічную крышталічную рашотку
(Дэманстрацыя на слайдзе і мадэлі металічнай крышталічнай рашоткі магнія)
Ад будовы рашоткі залежаць многія ўласцівасці металаў, напрыклад – пластычнасць, коўкасць, электра- і цеплаправоднасць і іншыя.
(Дэманстрацыя слізгання слаёў металаў пры дапамозе двух шкельцаў , змочаных вадой)
(Раздаецца стук у дзверы.Настаўнік ставіць патанне “Хто гэта можа быць? Адчыняе дзеры і бярэ падрыхтаваныя тэнісныя шарыкі з наклейкамі
2е8е8е1е
|
2е8е8е2е
|
2е8е14е2е
|
- Глядзіце хто прыйшоў к нам на ўрок.Гэтыя малышы абеглі ўсю школу, былі і ў спартыўнай зале, але іх там не прынялі, бо ў іх сакрэтны код.Хто яны такія? Давайце разам даведаемся і дапаможам ім знайсці свой дом.
(Вучні працуюць у трох групах. Па электроннай схеме распісваюць будову атамаў калію (ІА група) кальцыю (ІІА група) і жалеза( VIIIВ група).)
-Давайце выявім асаблівасці элементаў ІА групы, ІІА групы і элементаў В груп.
( На сталах кожнай пары вучняў прапанавана схема электроннай будовы атамаў хімічных элементаў металаў а на дошцы карткі з значкамі хімічных элементаў.Вучні знаходзяць пару.)(Дадатак 2)
- Малая колькасць электронаў на знешнім узроўні ўказвае на аднаўленчыя здольнасці металаў.У чым яны праяўляюцца?
(Вучні на дошцы паказваюць працэс акіслення металаў І,ІІ і ІІІА груп)
- Падвядзём прамежкавыя вынікі:
1.Металы на знешнім узроўні маюць 1-3 электроны
2.Радыус металаў у параўнанні з неметаламі вялікі.
3.Металы – аднаўнікі.
-Замацуем нашы веды і выканаем тэставае заданне
(Вучні выконваюць распячатанае заданне з адзінага адукацыйнага рэсурса.Урок 9 класс “Металы”.На панэлі мульціборда адкрыты электронны варыянт тэсту.Пасля выканання , вучні правяраюць правільнасць з узорам і выстаўляюць ацэнку ў ацэначны ліст)(Дадатак 3)
ІІІ.Фізкультхвілінка.(Дадатак 4)
(Настаўнік паказвае карткі з формуламі
- металы-утаюць хлопчыкі
- неметалы-устаюць дзяўчынкі
- складанае рэчыва – тупаюць нагамі.)
- Працягнем наш урок і разгледзім фізічныя ўласцівасці металаў.
(Прэзентацыя)
- У вас падрыхтаваны таблічкі.У іх патрэбна ўпісаць фізічныя ўласцівасці і прывесці прыклады металаў у якіх уласцівась праяўляецца найбольш і найменьш.(Дадатак5)
- (Слайд 3-4) Чорныя і каляровыя металы.
У вас на сталах прадстаўлены абразцы металаў алюмінію, жалеза(сталь),медзі, медная повалака,ізаляваны электрычны кабель, неізаляваны электрычны кабель і алюміневая фальга.
- Жалеза і яго сплавы- чорная металургія
- усе астатнія металы- каляровыя.
- (Слайд 5) Агрэгатны стан металаў.(Звяртаецца ўвага на небяспеку звязаную з ртуццю)
- (Слайды 6-7) Тэмпература плаўлення
- (Слайды 8-10) Коўкасць і пластычнасць
- (Слайд 11) Металічны бляск
- ( Слайды 12-13) Цепла- і электраправоднасць.(Настаўнік звяртае ўвагу на ізаляваны электрычны кабель і неізаляваны электрычны кабель і металы , якія выкарыстоўваюцца)
- ( Слайды 14-15) Шчыльнасць металаў.
- (Слайд 16) Цвёрдасць металаў
- (Слайды 17) Здольнасць намагнічвацца (Магнітныя уласцівасці розных металаў правяраюцца вучнямі пры дапамозе магніту)
- (Слайд 18) Каштоўнасць металаў.
IV.Замацаванне матэрыялу
- Закончылі з фізічнымі ўласцівасцямі а цяпер замацуем нашы веды пры дапамозе задання ў Leorning.”Фізічныя ўласцівасці металаў”.(Вучні па чарзе выходзяць і запаўняюць прабелы ў заданні.(Дадатак 6)
- Д\з :параграфы 40-41
V.Рэфлексія
-Сёння на ўроку мы добра папрацавалі і папоўнілі свае веды новымі ведамі пра металы.Вам неабходна ацаніць вашу работу на ўроку.Пастаўце смайлік на той прыступцы,якая адпавядае набытым ведам.
(Дадатак7)
-Усім дзякую за працу.
Дадатак 1
Ацэначны ліст
Прозвішча .імя _________________________
№п\п
|
Назва задання
|
Адзнака
|
1
|
Электронная будова элемента
|
+ або -
|
|
2
|
Тэст па агульным уласцівасцям металлаў
|
Па колькасці правільных з 10
|
|
3
|
Запаўненне табліцы
|
(выстаўляе настаўнік)
|
|
4
|
Запоўніць прапушчаныя словы
( learning)
|
+, калі адказ правільны
|
|
Дадатак 2
Дадатак 3
1.Выберите металл:
С
CI
Zn
2.Металлы В-групп периодической системы часто называют так как через них осуществляется «переход» от элементов I А и II А – групп к элементам III А- VIII А – групп.
3.Все металлы в твердом агрегатном состоянии образуют:
атомную кристаллическую решетку
ионную кристаллическую решетку
металлическую кристаллическую решетку
4.Выберите правильное утверждение:
В I A- группе находятся элементы с общим названием – галогены
В I А-группе находятся элементы с общим названием – щелочные металлы
В I-группе находятся элементы с общим названием – щелочноземельные
5.В каком ряду все вещества имеют металлическую связь:
водород, литий, бериллий
бронза, магний, серебро
углерод, кремний, хлор
6.Выберите схему превращения атома Mg в катион:
Mg0 -1ē → Mg+1
Mg0 -2ē → Mg+2
7.В ряду металлов Li – Fr радиус атома:
увеличивается
уменьшается
не изменяется
8.В каком ряду металлические свойства металлов увеличиваются:
Na, Mg, Al
Ca, K, Li
Li, Na, K
9.В каком из соединений массовая доля железа больше:
FeO
Fe2O3
Fe3O4
10.Сколько валентных электронов содержится в образце натрия массой 46 г:
1,204*1022
1,204*1024
6,02*1023
Дадатак 4
CaCO3
|
NaOH
|
CaCO3
|
NaOH
|
Zn
|
Ca
|
Cl
|
Si
|
Fe
|
Al
|
Br
|
N
|
Дадатак 5
Прозвішча,імя________________________
Фізічныя ўласцівасці металаў
№п\п
|
Уласцівасць
|
Прыклады
|
Праяўляецца найбольш
|
Праяўляецца слаба
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
6
|
|
|
|
7
|
|
|
|
Дадатак 6
АГРЕГАТНОЕ СОСТОЯНИЕ.
Все металлы, кроме , при обычных условиях – твердые вещества.
ТВЕРДОСТЬ
Твердость вещества оценивают по его способности оставлять царапину на другом веществе. Наиболее твердым веществом является алмаз – он оставляет след на любых поверхностях. Из металлов по твердости к алмазу приближается – он царапает стекло. Наиболее мягкие металлы – щелочные. Самые мягкие – натрий, , индий – можно резать ножом. Мягкими являются также свинец, олово, цинк, серебро.
ЭЛЕКТРОПРОВОДНОСТЬ.
Лучшие проводники электричества – и медь, худшие – марганец, свинец и .
ПЛАСТИЧНОСТЬ.
Способность расплющиваться от удара или вытягиваться в проволоку под действием силы. Наиболее пластичны – , серебро и медь. Металлы легко подвергаются ковке, прокатываются в тонкие листы и вытягиваются в проволоку.
ПЛОТНОСТЬ.
Металлы делят на легкие ( плотность меньше 5 г/см3) и тяжелые ( с плотностью больше 5 г/см3). Легкие – Li, Na, К, Mg, Al, Sc, Ti, тяжелые – Zn, Cu, Sn, Pb, Ag, Аu. Самый легкий металл – это , самый тяжелый – . Литровая банка, заполненная ртутью, весит 13,6 кг! Золото — один из самых тяжёлых металлов. Небольшой шарик диаметром всего 4,6 см имеет вес в 1 кг.
ТЕМПЕРАТУРЫ ПЛАВЛЕНИЯ.
Легкие металлы – легкоплавки, цезий и галлий могут плавиться уже на ладони руки, а тяжелые – тугоплавкие. Наибольшей тугоплавкостью обладает , это свойство используется для изготовления ламп накаливания.
БЛЕСК.
Металлический блеск - это результат отражения световых лучей. В порошке все металлы, кроме и Mg , теряют блеск и имеют черный или темно-серый цвет. Самые блестящие металлы – , серебро, палладий.
ЗВОНКОСТЬ.
Металлы звенят. Это свойство используется для изготовления колокольчиков. Самые звонкие – .
звенит густым, гудящим звоном – «малиновый звон». Это образное выражение в честь голландского города Малина, из которого привозили первые церковные колокола в Россию
Дадатак 7
Русский язык, 4 класс Дата_______________
Тема:I и II спряжение глаголов
Цели:познакомить с I и П спряжением глаголов, с их окончаниями при изменении по лицам и числам; отрабатывать умение определять спряжение глаголов; закреплять правописание глаголов 2-го лица единственного числа; развивать связную и грамотную речь, воспитывать аккуратность в письменной работе, умение работать коллективно и самостоятельно.
Ход урока
- Организационный момент
Зарядка на урок :
Прозвенел звонок
Начался наш урок.
Будем мы читать, писать
И старательно работать.
Пусть девиз урока у нас будет такой: Вместе возьмемся, всего добьемся.
Психологический настрой
Возьмемся за руки. Улыбнёмся друг другу и пожелаем успехов.
- Какой сегодня день? 13 марта.
А знаете ли вы, ребята, что сегодняшний день кроме среды, имеет ещё название .
13 марта—День драгоценностей.
В этот день давайте поговорим о самом первом драгоценном украшении наших предков -- о жемчуге, украшения из которого впервые были созданы более 4000 лет назад Это единственный драгоценный камень, который создаётся живым организмом.(Пач. Шк. №2 2024г. С. 54)
ВИДЕО про жемчуг.
(Дополнительный материал. Так внутри какого организма он образуется? Внутри раковины устрицы или моллюска. Попадая туда, мельчайшая песчинка растет и развивается в ней целых 12 лет. Она обрастает перламутром и становится жемчужной горошиной) Жемчуг ещё уникален тем, что является единственным драгоценным камнем , который не требует огранки и используется в ювелирном деле в том виде, в котором его создала природа.
2. Чистописание
жЖж же жи
жемчуг жемчужина
Жемчуг может быть разного цвета
(от белого и розового до черного и зелёного. Самый редкий и ценный – натуральный черный жемчуг)
3. Проверка д/з
Упр. 83.,прочитаем вместе
Что интересного в упражнении? Какие глаголы дописали?
Игра «Найди мягкий знак» (на повторение)
- Если в словах нужно писать мягкий знак, вы хлопаете в ладошки.
Печ…, меч…, смотриш…, учиш…ся, руч…ка, рож…, нож…, мыш…, играеш…, зайдёш…, съеш…, врач…, ручен…ка.
3.а) Актуализация знаний о глаголе
Составляем в вазу букет знаний о глаголе
Это-_часть речи,
Отвечает на вопросы …….
Обозначает действие предмета
Изменяется по числам, времени
В прош. времени по родам
Спрягаются т.е. изменяются по лицам и числам в наст. И буд. времени
А есть и неопределенная форма
Во 2-м лице ед. числа на конце глаголов пишется Ь
- Очень хорошо , со всем справились
А сегодня у нас очередная порция знаний о глаголе, и чтобы её получить нужно быть внимательным, зорким и «ушастым»: всё слушать.
А начнём со сказки
О царе Глаголе
Давным-давно в королевстве Грамматики жил-был славный царь Глагол. Народ его тоже был славным ( наверное , какой хозяин, такой и народ), трудолюбивым, деятельным: всё время куда-то спешил, что-то делал, чем-то занимался. И было у царя 2 сына: 1 спр. и 2. Спр..
А как разделить царство поровну между сыновьями, чтобы не поссорились? Решил он ответственность на их же самих и возложить. Позвал к себе и сказал: стар я стал, дети , трудно мне управлять государством.Пришло время вам меня заменить. Даю вам 3 дня и три ночи, чтобы вы решили, как царствовать будете.
Думали сыновья 3 дня и 3 ночи. И решили. Пришли к отцу и сказали о своём решении
Сначала сказал второй сын .Я построю дом и буду править теми глголами, которые заканчиваются на –ить. А сын ПЕРВОЕ спряжение сказал, что будет править всеми остальными глаголами. Царь-батюшка обрадовался , что у него такие мудрые дети, и издал указ о разделении царства. К Первому спряжению будут относиться глаголы, которые имеют окончание -у,-ю, -ешь (-ёшь), -ет (ёт), -ете (ёте), -ут (-ют) .
А ко Втотому спряженью будут относиться глаголы, которые имеют окончания
–ишь, =ит, =им, =ите, =ат,(=ят)
4. Сообщение темы и целей урока
Значит, наша задача: тоже познакомиться с такими глаголами, будем различать их окончания; научиться определять их спряжение
5. Новый материал.
Давайте посмотрим сначала по царскому указу. Смотрим на сыновей, ищем глаголы в пословице и определяем спряжение глаголов
(На доске) Скажешь- не воротишь, напишешь – не сотрёшь, отрубишь – не приставишь.
-- Всё ли понятно?
--Но этот указ издавался давно-о-о, при царе Горохе, а сейчас век цивилизованный. Нам нужно ещё кое-что знать и уметь , чтобы определять спряжение. Послушаем ещё одну учительницу.
ВИДЕО урока
8. Наблюдение за спряжением глаголов
- Проспрягаем глаголы несут и служат
- Что вы заметили? В одном и том же числе и лице глаголы могут иметь разные окончания.
- Подобно тому, как существительные в зависимости от склонения делятся на группы, так и глаголы делятся на группы в зависимости от того, как они спрягаются.
- Напомните, что такое спряжение?
- Образуйте н.в. от глаголов петь и говорить. Проспрягайте их.
ед. ч. мн. ч.
1л. пою говорю поём говорим
2л. поёшь говоришь поёте говорите
3л. поёт говорит поём говорим
Формы глаголов записываются на доске, выделяются личные окончания и сравниваются.
- Глаголы, в зависимости от окончаний, можно разделить на две группы: Первое спряжение и второе спряжение.
1 спр. - -ет, -ешь, -ете, -ем
2 спр. – ишь, -ит, -им, -ите
- Работа над определением (с. 57 учебника)
-- Пробежались глазками по таблице :
- Такие ли окончания, какие издал царь?
Жемчуг – драгоценность морей и океанов. А у нас какие драгоценности ценятся?
( янтарные). Потанцуем с девчонкой - белорусской
Физкультминутка (Музыкальная)
- Первичное закрепление (по учебнику)
- Упражнение 85 — выполняется с комментированием.
3. Работа с сигнальными карточками. ВИДЕО КАРТИНКА
— Определите спряжение глаголов. Записать в тетрадку первые две строчки глаголов.
11. Итоги урока. Оценка деятельности учащихся
— Над чем работали? На какие группы по окончаниям делятся глаголы? Как определить спряжение глагола? (по окончанию)
Какие задания вызвали затруднение?
Для закрепления
Читаем глаголы, определяем спряжение Написать только 1или 2
(На доске, выходят дети по – одному ) Достаёт, одеть, стреляют, стучит, летаешь, гремят, догонишь, бьют, смотрят, учит, смотрят, зовут, катится, ставлю, падает, летят.
А чтобы вам легче было запомнить окончания глаголов и их спряжение вам памятка на доске.
12. Рефлексия .
Послушайте притчу
Везут три человека тяжёлые камни.
Спрашивают у них встречные:
-Что вы делаете?
Первый зло буркнул в ответ: - Волочу эти проклятые камни.
Второй устало промолвил: - Зарабатываю себе на хлеб.
- А я хочу построить храм! – ответил третий, и лицо его просветлело.
- Чувства каких путников вам ближе после нашего урока?
Чем для вас был урок? Работой, которая покинула усталость? Может вы работали ради оценки и похвалы? (Это равнозначно деньгам)
А может вы строили храм? Храм знаний или хотя бы ступеньки к нему? Сделайте свой выбор. (Обозначьте фишками –цветками)
13. Домашнее задание с. 58, упр. 88
Приложения
Памятка по определению спряжения глаголов
первое спряжение
второе спряжение Глагол
Урок 25. 11 клас
Тэма ўрока. Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і
наступствы
Мэта ўрока: сістэматызацыя ведаў па тэме “Энергетычная праблема”, фарміраванне ведаў па геапалітычных праблемах 21ст., іх прычынах і наступствах.
Чакаемы вынік:
- Вучні ведаюць: паняцці “регіянальны канфлікт”, “новыя незалежныя дзяржавы”;
- Вучні разумеюць: наступствы регіянальных канфліктаў;
- Вучні умеюць: характэрызавацьасноўныя геапалітычныя праблемы 21 ст.;
- Вучні тлумачаць: палітыка – геаграфічнае становішча краін свету, прычыны і наступствы регіянальных канфліктаў;
- Вучні маюць прадстаўленне: аб аперацыях ААН па падтрымцы міру;
- Вучні называюць і паказваюць на карце: прыклады рэгіянальных канфліктаў (араба – ізраільскі, інда – пакістанскі, карэйскі, тайваньскі).
Тып урока: камбінаванны
Абсталяванне: ноутбук,камп’ютар, ММ устаноўка, РТР –тэст, праграмма “Googlе Планета Зямля”, “Plickers” і карткі – коды, сотавы тэлефон, контурные карты, падручнік, палітычная карта, прэзентацыя “Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і наступствы”, атласы, палітычная карта свету, карткі – заданні, маршрутны ліст.
Ход урока
- Арганізацыйны момант.
- Прывітанне, праверка падрыхтаваннасці да ўрока.
Добры дзень. Я вітаю ўсіх прысутных на сеняшнім уроку, асабліва вас мае, шаноўныя вучні!Мой 11 клас! Прыходячы да вас, кожны раз у мяне ўзнікаюць думкі, вось і сёння: 15 сакавіка, 11 клас, удумайцеся- больш такога дня ў вашым школьным жыцці не будзе, з аднаго боку сумна, а з другога, наадварот – усе бліжэй у самастойнае жыццё. Зрабіце шаг наперад.І сення, дзень для вас адметны, як для выпускнікоў школы, будучага, новага пакалення нашай краіны. Чаму? Правільна. Так як 15 сакавіка – гэта Дзень Канстытуцыі. Асноўны Закон Рэспублікі Беларусь. Які дае права, магчымасць жыць, развівацца, квітнець. Дабаўце кожны, што вы ведаеце пра Дзень Канстытуцыі(вучні адказваюць…)
Я жадаю вам дабрацца да вяршыні, каб дабіцца вялікіх перамог не толькі ў вывучэнні геаграфіі, але і ў далейшым вашым жыцці.
Падумайце, што вы хацелі б пажадаць на дадзены момант, урок, жыццё сабе і ўсім прысутным (адно слова), выцяніце свае ладоні прымайце ад мяне маю любоў і пачуццё патрыятызму, я перадаю яго вам, і кожны перадае адзін аднаму і апошні нашым гасцям, а госці таксама дзеляцца сваімі пажаданнямі.
- Назва тэмы, мэты, матывацыя.
- Этап актуалізацыі ведаў.
А пачнем урок з геаграфічнай хвілінкі. На дошцы размешчаны краіны, выбіраем па 2, паказваем на карце і дабаўляем вядомую кароткую інфармацыю пра іх. (ЗША, Расія, Кітай, Індыя, ААЭ, Казахстан, Японія, Вялікабрытанія, РБ, Італія, Германія, Партугалія, Нарвегія, Бельгія).
? Скажыце, чаму іменна гэтыя краіны мы паказвалі сення?(Звязаны са спажываннем энергіі)
- Падпісаць у к\к гэтыя краіны, абазначыць сваім умоўным знакам 3 краіны з найбольшым і мін спажываннем энергіі.
- Закончылі заданне, прывіталі свайго суседа па плячу, а ў каго есць магчымасць прывіталі суседа насупраць(кулачкамі).
- Успомніце, калі ласка, што такое энергетыка?(адна з вядучых галін сусветнай гаспадаркі.Чаму? Яе структура?Пабудуем кластар: Энергетыка. Працуем у групах з суседам па плячу - на месцы, па твары - на дошцы і выконваем інтэрактыўнае заданне.
- Энергетычная праблема застаецца адной з вострых у свеце. Чым гэта тлумачыцца і якія прычыны ўзнікнення энергетычнай праблемы? (вучні даюць адказ- хуткі рост спажывання і аб’ема здабычы, стар.177).
- Глабальная энергетычная праблема заключаецца ў неабходнасці забеспячэння ўзрастаючых патрэб чалавецтва ў энергетычных рэсурсах. (Заданне на дошцы – фішбоўн)
- А што вы можаце сказаць аб развіцці энергетыкі ў Беларусі?(вучні даюць адказ)
- Астравецкая АЭС (паказ у праграме гугол Зямля, паказ электрападстанцыі ў вёсцы Багданаўка)
- Што вы ведаеце пра энергазберагальныя тэхналогіі?(шклопакеты, энергазберагальныя і светадыёдныя лямпачкі, элетрамабілі,выкарыстанне міні – сонечных батарэй, гелія – батарэі для абагрэву даоў (мал. 169 стар. 187).
Асновай эканамічнай палітыкі дзяржавы з’яўляецца энергетычная бяспека. (павелічэнне вытворчасці сонечнай батарэі, ветравой, рост аднаўляльных крыніц энергіі.
- Прафарыентацыйная хвілінка: прафесіі звязаныя з энергетыкай можна атрымаць і у ВНУ,напрыклад,Беларускі дзяржаўны аграрна- тэхнічны універсітэт, каледжах – інжынер –энергетык, слесар – электрык, электраманцёр, слесар па рамонце гідратурбіннага абсталявання. Работа дыспетчара РЭС, напрыклад, заключаецца ў тым, каб аператыўна рэагаваць на звароты спажыўцоў электраэнергіі, забяспечваць зладжаную работу персанала. Майстар размеркавальных сетак - асноўны абавязак – арганізацыя бяспечнага правядзення работ персаналам на электрычных сетках, і ў электраўстаноўках.
- Быць энергетыкам – ганарова і адказна.
- Рашэнне задач(на выбар)1. Разлічыць агульную рэсурсазабяспечанасць нашай краіны нафтай і на душу насельніцтва, калі вядома, што прамысловыя запасы нафты, складае 55 млн.т, а яе штогадов здабыча -1.6 млн.т.
Р=З/з, дзе Р – рэсурсазабяспечаннасць, З – запасы, з – здабыча.(55/1.6= 34гады)
Рэсурсазабяспечаннасць на душу насельніцтва: Р=З/Н, дзеР= 55/9.4=5.81
- Абарона творчых праектаў па энергетыцы (па магчымасці).
- РТР тэст (выконваюць на камп, ноутбуках)
- Пераход да этапу арганізацыі вывучэння новага матэрыялу.
-А зараз правядзем гульню “Веру – не веру”, у якасці фізкультхвілінкі. Калі – да, хлапок, калі не – устаем.
1. пачатак 21 ст. адзначаецца неякасным этапам свайго развіцця.(-)
2.СЭФ – гэта сусветна эканамічны форум.+
3. Нараўне з новымі геапалітычнымі праблемамі 21 ст.застаецца праблема міру і захавання бяспекі, тэрарызму, гандлю людзьмі.
4. 2020 год, пандэміяй ковід не ўнес ніякіх карэктываў у гісторыю чалавецтва.-
5. ААН займаецца міратворчай дзейнасцю.+
- Арганізацыя ўсваення новых ведаў:
- Гучыць музыка з панарамы навін, выходзіць вучаніца.
- У нашай вучэбнай студыі вас вітае Дар’я Жогла.Вось галоўная
тэма нашага ўрока:Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і наступствы.
Мэта: фарміраванне ведаў па геапалітычных праблемах 21ст., іх прычынах і наступствах.
- Пазнаеміцца з паняццямі “регіянальны канфлікт”, “новыя незалежныя дзяржавы”; зразумець: наступствы регіянальных канфліктаў; маць прадстаўленне: аб аперацыях ААН па падтрымцы міру; называюць і паказваюць на карце: прыклады рэгіянальных канфліктаў (араба – ізраільскі, інда – пакістанскі, карэйскі, тайваньскі).
- Увага на экран.Паказ падрыхтаванай прэзентацыі, работа з картай каля дошкі, выкананне задання ў контурнай карце – новыя незалежныя дзяржавы падпісаць на карце.
- Замацаванне тэмы.
- Выкананне тэста ў праграме “Plickers”
- Падвядзенне вынікаў урока.
- Рэфлексія. Адзначце свой настрой работы на ўроку ў выглядзе смайліка на сонечным промні і запішыце прыметнік, якім вы лічыце нашу РБ.
- Д/з Выбарачнае. Кожны атрымлівае сваё заданне, якое выбіраеце самі.(не заглядваючы)
Урок 25. 11 клас
Тэма ўрока. Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і
наступствы
Мэта ўрока: сістэматызацыя ведаў па тэме “Энергетычная праблема”, фарміраванне ведаў па геапалітычных праблемах 21ст., іх прычынах і наступствах.
Чакаемы вынік:
- Вучні ведаюць: паняцці “регіянальны канфлікт”, “новыя незалежныя дзяржавы”;
- Вучні разумеюць: наступствы регіянальных канфліктаў;
- Вучні умеюць: характэрызавацьасноўныя геапалітычныя праблемы 21 ст.;
- Вучні тлумачаць: палітыка – геаграфічнае становішча краін свету, прычыны і наступствы регіянальных канфліктаў;
- Вучні маюць прадстаўленне: аб аперацыях ААН па падтрымцы міру;
- Вучні называюць і паказваюць на карце: прыклады рэгіянальных канфліктаў (араба – ізраільскі, інда – пакістанскі, карэйскі, тайваньскі).
Тып урока: камбінаванны
Абсталяванне: ноутбук,камп’ютар, ММ устаноўка, РТР –тэст, праграмма “Googlе Планета Зямля”, “Plickers” і карткі – коды, сотавы тэлефон, контурные карты, падручнік, палітычная карта, прэзентацыя “Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і наступствы”, атласы, палітычная карта свету, карткі – заданні, маршрутны ліст.
Ход урока
- Арганізацыйны момант.
- Прывітанне, праверка падрыхтаваннасці да ўрока.
Добры дзень. Я вітаю ўсіх прысутных на сеняшнім уроку, асабліва вас мае, шаноўныя вучні!Мой 11 клас! Прыходячы да вас, кожны раз у мяне ўзнікаюць думкі, вось і сёння: 15 сакавіка, 11 клас, удумайцеся- больш такога дня ў вашым школьным жыцці не будзе, з аднаго боку сумна, а з другога, наадварот – усе бліжэй у самастойнае жыццё. Зрабіце шаг наперад.І сення, дзень для вас адметны, як для выпускнікоў школы, будучага, новага пакалення нашай краіны. Чаму? Правільна. Так як 15 сакавіка – гэта Дзень Канстытуцыі. Асноўны Закон Рэспублікі Беларусь. Які дае права, магчымасць жыць, развівацца, квітнець. Дабаўце кожны, што вы ведаеце пра Дзень Канстытуцыі(вучні адказваюць…)
Я жадаю вам дабрацца да вяршыні, каб дабіцца вялікіх перамог не толькі ў вывучэнні геаграфіі, але і ў далейшым вашым жыцці.
Падумайце, што вы хацелі б пажадаць на дадзены момант, урок, жыццё сабе і ўсім прысутным (адно слова), выцяніце свае ладоні прымайце ад мяне маю любоў і пачуццё патрыятызму, я перадаю яго вам, і кожны перадае адзін аднаму і апошні нашым гасцям, а госці таксама дзеляцца сваімі пажаданнямі.
- Назва тэмы, мэты, матывацыя.
- Этап актуалізацыі ведаў.
А пачнем урок з геаграфічнай хвілінкі. На дошцы размешчаны краіны, выбіраем па 2, паказваем на карце і дабаўляем вядомую кароткую інфармацыю пра іх. (ЗША, Расія, Кітай, Індыя, ААЭ, Казахстан, Японія, Вялікабрытанія, РБ, Італія, Германія, Партугалія, Нарвегія, Бельгія).
? Скажыце, чаму іменна гэтыя краіны мы паказвалі сення?(Звязаны са спажываннем энергіі)
- Падпісаць у к\к гэтыя краіны, абазначыць сваім умоўным знакам 3 краіны з найбольшым і мін спажываннем энергіі.
- Закончылі заданне, прывіталі свайго суседа па плячу, а ў каго есць магчымасць прывіталі суседа насупраць(кулачкамі).
- Успомніце, калі ласка, што такое энергетыка?(адна з вядучых галін сусветнай гаспадаркі.Чаму? Яе структура?Пабудуем кластар: Энергетыка. Працуем у групах з суседам па плячу - на месцы, па твары - на дошцы і выконваем інтэрактыўнае заданне.
- Энергетычная праблема застаецца адной з вострых у свеце. Чым гэта тлумачыцца і якія прычыны ўзнікнення энергетычнай праблемы? (вучні даюць адказ- хуткі рост спажывання і аб’ема здабычы, стар.177).
- Глабальная энергетычная праблема заключаецца ў неабходнасці забеспячэння ўзрастаючых патрэб чалавецтва ў энергетычных рэсурсах. (Заданне на дошцы – фішбоўн)
- А што вы можаце сказаць аб развіцці энергетыкі ў Беларусі?(вучні даюць адказ)
- Астравецкая АЭС (паказ у праграме гугол Зямля, паказ электрападстанцыі ў вёсцы Багданаўка)
- Што вы ведаеце пра энергазберагальныя тэхналогіі?(шклопакеты, энергазберагальныя і светадыёдныя лямпачкі, элетрамабілі,выкарыстанне міні – сонечных батарэй, гелія – батарэі для абагрэву даоў (мал. 169 стар. 187).
Асновай эканамічнай палітыкі дзяржавы з’яўляецца энергетычная бяспека. (павелічэнне вытворчасці сонечнай батарэі, ветравой, рост аднаўляльных крыніц энергіі.
- Прафарыентацыйная хвілінка: прафесіі звязаныя з энергетыкай можна атрымаць і у ВНУ,напрыклад,Беларускі дзяржаўны аграрна- тэхнічны універсітэт, каледжах – інжынер –энергетык, слесар – электрык, электраманцёр, слесар па рамонце гідратурбіннага абсталявання. Работа дыспетчара РЭС, напрыклад, заключаецца ў тым, каб аператыўна рэагаваць на звароты спажыўцоў электраэнергіі, забяспечваць зладжаную работу персанала. Майстар размеркавальных сетак - асноўны абавязак – арганізацыя бяспечнага правядзення работ персаналам на электрычных сетках, і ў электраўстаноўках.
- Быць энергетыкам – ганарова і адказна.
- Рашэнне задач(на выбар)1. Разлічыць агульную рэсурсазабяспечанасць нашай краіны нафтай і на душу насельніцтва, калі вядома, што прамысловыя запасы нафты, складае 55 млн.т, а яе штогадов здабыча -1.6 млн.т.
Р=З/з, дзе Р – рэсурсазабяспечаннасць, З – запасы, з – здабыча.(55/1.6= 34гады)
Рэсурсазабяспечаннасць на душу насельніцтва: Р=З/Н, дзеР= 55/9.4=5.81
- Абарона творчых праектаў па энергетыцы (па магчымасці).
- РТР тэст (выконваюць на камп, ноутбуках)
- Пераход да этапу арганізацыі вывучэння новага матэрыялу.
-А зараз правядзем гульню “Веру – не веру”, у якасці фізкультхвілінкі. Калі – да, хлапок, калі не – устаем.
1. пачатак 21 ст. адзначаецца неякасным этапам свайго развіцця.(-)
2.СЭФ – гэта сусветна эканамічны форум.+
3. Нараўне з новымі геапалітычнымі праблемамі 21 ст.застаецца праблема міру і захавання бяспекі, тэрарызму, гандлю людзьмі.
4. 2020 год, пандэміяй ковід не ўнес ніякіх карэктываў у гісторыю чалавецтва.-
5. ААН займаецца міратворчай дзейнасцю.+
- Арганізацыя ўсваення новых ведаў:
- Гучыць музыка з панарамы навін, выходзіць вучаніца.
- У нашай вучэбнай студыі вас вітае Дар’я Жогла.Вось галоўная
тэма нашага ўрока:Геапалітычныя праблемы 21 стагоддзя, іх прычыны і наступствы.
Мэта: фарміраванне ведаў па геапалітычных праблемах 21ст., іх прычынах і наступствах.
- Пазнаеміцца з паняццямі “регіянальны канфлікт”, “новыя незалежныя дзяржавы”; зразумець: наступствы регіянальных канфліктаў; маць прадстаўленне: аб аперацыях ААН па падтрымцы міру; называюць і паказваюць на карце: прыклады рэгіянальных канфліктаў (араба – ізраільскі, інда – пакістанскі, карэйскі, тайваньскі).
- Увага на экран.Паказ падрыхтаванай прэзентацыі, работа з картай каля дошкі, выкананне задання ў контурнай карце – новыя незалежныя дзяржавы падпісаць на карце.
- Замацаванне тэмы.
- Выкананне тэста ў праграме “Plickers”
- Падвядзенне вынікаў урока.
- Рэфлексія. Адзначце свой настрой работы на ўроку ў выглядзе смайліка на сонечным промні і запішыце прыметнік, якім вы лічыце нашу РБ.
- Д/з Выбарачнае. Кожны атрымлівае сваё заданне, якое выбіраеце самі.(не заглядваючы)
План-канспект урока нямецкай мовы ў 3 класе
13.03.2023г.
Тэма: Was kőnnen wir schon machen. Абагульненневедаўпатэме
Мэты: 1.Стварыцьумовыдляарганізацыіманалагічнагавыказванняпатэме.
Задачы :1.Актывізіравацьлексікупатэме, абагульніцьведыпатэме “Мэбля”;
2. Садзейнічацьразвіццюзвязнаймовы;
3. Выхоўвацьакуратнасцьпрыпісьмеіберажлівыяадносіныдашкольнаймаёмасці.
Абсталяванне
Ход урока
- Арганізацыйнымомант. Вітанне з класам
Guten Tag, Kinder. Wie geht's? Wir haben heute ungewőhnliche Stunde. In der Klasse sind viele Lehrer. Aber das sind unsere Lehrer.Sie sind gut und nett.
Heute ist Mittwoch.
Wer fehlt heute? (Niemand fehlt heute..)
Heute ist der (13)dreizehnte März.
( wir wiederholen Zahlen von 1 bis 100)
- Замацаваннелексічнагаматэрыяла.
(Ihr habt Kärtchen.Hier werden wir die Noten für jede Aufgabe stellen )
1) An der Tafel sind viele Bilder.Was ist das?
z.B. der Tisch.
Unser Thema heiBt “Die Mőbel”
2)Wo lernen wir? (In der Klasse)
Welche Mőbel befinden sich in der Klasse? (Die Arbeit am Computer)
Das Spiel “Was ist hier?” (Die Kinder nennen Die Mőbel und zählen)
3)Spielt. Richtig oder falsch?(am Computer)
- Der Stuhl steht? 2. Die Bank hängt?
- Der Tisch hängt? 4. Die Tafel liegt?
3. Entspannungsübung.
Sagt mir.Was ist das?( zwei Stőrche,das Haus, die Blume. Das ist unsere kleine Heimat.Der Frühling kommt.Oder derHerst? Aber was ist mit der Blume passiert?Wir sind müde und müssen Entspannungsübung machen?
Zuerst prüfen unsere Augen.(zwei Bilder gibt es.Was ist anders?)
- ”Im Mőbelgeschäft”
1) Wo kaufen die Mőbel? (Die Kinder erzählen Gedichte)
Schőne Mőbel,gute Mőbel!
Kaufen Sie bei mir!
Sofas,Sessel,
Hände,Wände,
Stühle,Tische,Vasen,Hasen,
Hefte,Säfte,
Katzen und Matratzen,
aber etwas muss raus
und meine Geschichte ist aus!
2)Wir hőren einen Text. In der Klasse ist eine Maus. Was macht sie?
3)der Beruf Verkäufer.(wir sprechen über diesen Beruf)
4)Warum gehen wir ins Geschäft? Wir kaufen neue Mőbel.(wiederholen Wőrter z.B.neu – новы)
Der Beruf Dolmetscher.
5)Wir machen ein Projekt
z.B. der Tisch
alt,schőn,modern,praktisch …
6)Arbeit an der Grammatik. Bildet neue Wőrter.
Ein Bücherregal, eine Tischlampe …
4Падвядзенневынікаў
- Was ist wo in eurem Klassenzimmer? Was steht links? Was steht rechts? Was liegt rechts? Was liegt links?
- Welche Möbel stehen in deinem Zimmer / Klassenzimmer?
- Wie sind die Möbel?
5. Дамашняе заданне
- Ihr bekommt folgende Noten…
- Macht eure Tagebücher auf. Schreibt … - Seite 57-58-Wőrter zum Thema.
- Wie geht es jetzt?
- Die Stunde ist zu Ende. Auf Wiedersehen.
Тема: Гласные о,ё,е после шипящих (обобщение)
Цель: обобщение и систематизация знаний о правописание гласных о, ё, е после шипящих
Задачи:
Образовательные.
1. Повторить написание гласных о,ё,е после шипящих и ц
Развивающие.
1.Развивать у обучающихся фантазию, кругозор, пополнить их словарный запас речи новыми словами.
- Развивать у учащихся орфографическую зоркость;
3. Развивать умение сравнивать учебный материал, группировать по общим признакам, делать выводы;
Воспитательные.
1.Учить обучающихся дружно работать в команде, высказывать и отстаивать свою точку зрения.
2.Воспитывать самостоятельность и любознательность, любовь к Родине, к русскому языку.
Оборудование: ноутбук, дидактический раздаточный материал, судовой журнал, индивидуальные карточки, интерактивная доска.
Тип урока: урок-путешествие
Формы: индивидуальная, групповая, парная
Ход урока.
I.Организационный момент.
Учитель: Здравствуйте, ребята! Пожалуйста, поприветствуйте друг друга, посмотрите своему соседу в глаза, подарите улыбку и хорошее настроение своему однокласснику. Все готово у нас к уроку? Занимайте свои места.
II.Мотивация к учебной деятельности. Актуализация знаний, умений.
Учитель: когда я шла сегодня на работу, почтальон мне передал это необычное письмо. Кому же оно? Вот на конверте адрес нашей школы, нашего класса. И от кого? Смотрите, пиратский знак! Зачем нам оно нам? Может, прочтём? А что же это такое? Какой-то старый кусочек бумаги, да тут написано (зачитать письмо):
- Ребята, вы любите приключения? Мы отправляемся в далёкое и интересное плавание по океану. Это океан знаний – самый глубокий, полноводный и бурный из всех существующих на земле. Я предлагаю отправиться в путешествие, поохотиться за сокровищами и повторить прошлые темы в интересной форме. За каждое выполненное задание получите часть карты, а если все правильно выполните, то все сокровища будут ваши.
Звучит главная тема из к/ф “Пираты Карибского моря”.
Получают головные уборы и бортовые журналы (рабочие тетради)
Вы готовы, мои ребята-пираты, в путешествие по океану? Справимся со всеми трудностями? (ответы ребят).
На каком виде транспорта можно передвигаться океану?
Отгадайте ребус.
Правильно, плыть мы будем по океану на прекрасном корабле. Ребята, а как правильно пишется слово корабль? А его можно проверить?
III. Основная часть урока.
Учитель. Давайте запишем в наших бортовых журналах сегодняшнее число
Чтобы попасть на корабль, нужно расшифровать надпись из цифр. Это будет 1-е задание. Ключ: знание алфавита. Каждая цифра, это порядковый номер буквы.
«4,13,1,19,15,29,6 16, 7, 6 17,16,19,13,6 26,10,17,33,27,10,23». (работа в группе)
Тема нашего урока.
- Молодцы! Справились с заданием. Свистать всех наверх. Полный вперед!
Отдать часть карты.
- Что-то наш корабль плохо набирает ход? Что-то надо предпринять? А что? Ветра – то нет? А для того, чтобы нам помог ветер, нужно повторить теоретический материал. На доске кластер о правописании о, ё после шипящих в корне слова.
Давайте вспомним, когда пишется ё, а когда о в корне слов после шипящих? Внимательно посмотрите на доску. Вам предложено задание, разместить слова по вихрям. (Дети выходят по очереди).
Задание 2.
Отдать часть карты.
- Молодцы! И с этим задание вы справились. Продолжаем наше путешествие. Вот на горизонте показался первый остров «Внимание!». А как вы думаете, почему? Смотрите, там горит огонь. Какой-то человек дует на свою руку и трясёт ею? Что-то случилось? О каком слове мы будем с вами говорить? Правильно, о слове ожёг. А что мы знаем об этом слове?
На столах у вас карточки, где записаны предложения. Ваша задача вставить нужную букву в слове и объяснить это.
Мальчик ож…г руку. У него сильный ож…г.
Я подж…г бумагу для костра. Злоумышленник совершил подж…г.
А что мы знаем о глаголах и букве после шипящих. (Он любит букву ё).
Отдать часть карты. С заданием справились, молодцы.
Ну что, продолжаем наше путешествие. На горизонте у нас появилось препятствие. Ребята, а это айсберг. Если мы выполним задание правильно, то нам поможет ветер. Он поменяет направление, и мы сможем обойти препятствие. Готовы выполнять. Все внимание на доску. Перед вами кластер. Посмотрите на него и скажите, так как же надо пользоваться этой подсказкой, чтобы не совершить ошибки.
Буквенный диктант
Слова
- ЛИЦ…ВОЙ СЧЁТ
- ПЛЮШ…ВЫЙ МИШКА
- КОЛЬЦ…ВАЯ ДОРОГА
- БОЙЦ…ВАЯ ПОРОДА
- ТАНЦ…ВАЛЬНЫЙ ЗАЛ
- ЛУЧ…ВАЯ КОСТЬ
- ПЕРЦ…ВЫЙ ПЛАСТЫРЬ
- КЛЮЧ…ВАЯ ВОДА
- СИТЦ…ВОЕ ПЛАТЬЕ
- ДЕРЖАТЬ В ЕЖ…ВЫХ РУКАВИЦАХ
Е,е,е,о,е,е,о,е,е,о.
Отдать часть карты. Молодцы.
Смотрю в бинокль. На горизонте корабль. Это тоже пираты. Я знаю, это корабль капитана Флинта. Они нас увидели. Будет бой. Но мы с вами умнее. Знайте, побеждают не силой, а умом.
Мы должны вспомнить о правописании о ,е в окончаниях после шипящих. Посмотрите на доску. Давайте составим алгоритм, по которому будем выполнять задания.
1.Я читаю слово.
2. Ставлю ударение. Если на окончание, то пишу букву о, а если нет – то е.
Задание 3.
Пираты приготовили задание «Найди четвёртое лишнее». Запиши в тетрадь только четвёртое лишнее и постарайтесь объяснить.
Мяч…м, свеч…й, лиц…м, подуш…чка.
Гостиниц…й, умниц…й, синиц…й, пастуш…к.
Жилищ…, о месяц…, на пляж…, пирож…к.
С ранц…м, у принц…в, на улиц…, врач…м.
Отдать часть карты. Молодцы.
А сейчас мы с вами немного поиграем и отдохнем.На нашем корабле нет ленивых пиратов. Настало время настоящей пиратской разминки.
Физкультминутка.
Дети выполняют движения по показу.
- На кораблике своём
- Дружно по морю плывём.
- («Крутят штурвал».)
- Здесь волна и там волна,
- (Смотрят в «бинокль».)
- Не нужна нам тишина.
- (Топают.)
- Много добрых нас ребят
- Всем помочь они хотят.
- (Хлопают в ладоши.)
- На кораблике своём
- Дружно по морю плывём.
- («Крутят штурвал».)
Учитель. - Наблюдаю впереди необычный предмет, да это бутылка! Как вы думаете пираты, что может быть в ней? Письмо. А давайте прочтём.
Письмо
Если вы читаете моё письмо, то я буду самым счастливым человеком. Я хочу рассказать вам об очень замечательной стране, где люди добрые, гостеприимные. О стране, в которой мир и согласие. Эта страна, в которой жители получают качественное бесплатное образование и медицинское обслуживание. А природа какая? Леса, болота, озёра. Я житель этой страны и очень тоскую о своей Родине. Но знайте, я никогда не забывал о том, что я гражданин этой страны и горжусь этим.
-Ребята , а какая это страна, мы сейчас отгадаем? Внимание на доску. Перед вами анаграмма. Я думаю, что согласны с автором этого письма.
А какую пословицу вы знаете о своей родине, о доме.
В гостях хорошо, а дома лучше. Дома и стены лечат.
У народа один дома – Родина.
На чужой стороне Родина милей вдвойне.
Выполнили правильно и получили еще фрагмент пиратской карты.(Отдать часть карты).
Задание 6.
Ребята, у нас не хватает одного куска карты. Если мы его добудем, то будем знать, как вернуться домой. На острове, к которому мы причалили, живут очень умные попугаи. Они нам приготовили задание. Выполним ещё последнее задание, и нам достанется сундук с сокровищем.
Тест
1. В каком слове на месте пропуска пишется буква Е?
а)алыч…вый компот
б) груш...вый напиток
в) грош...вая цена
г) еж...вые рукавицы
2. В каком слове на месте пропуска пишется буква Е?
а) парч...вый наряд
б) добрых молодц…в
в) со знаменитым пловц…м
г) наблюдать за стриж…м
3. В каком слове на месте пропуска пишется буква О?
а) борц...вский зал
б) ч…рный песок
в) плюш...вый мишка
г) беж…вый цвет
4. В каком слове на месте пропуска пишется буква О?
а) ландыш…вый запах
б) еж…вые рукавицы
в) замш…вые сапоги
г) ситц…вый халат
- В каком слове на месте пропуска пишется буква О?
а) ш…колад
б )ч…рный
в) расч…ска
г) ж…лтый
Проверим с ответами на доске.
Ответы
1 б, 2 б, 3а ,4 б, 5 а.
Карта. Мы знаем путь, по которому быстро вернёмся домой.
Вот и наш сундук, полный сокровищ.
V.Рефлексия. Внимание. А сейчас скажите, пожалуйста, чему мы сегодня учились на уроке. Подберите слова на каждую букву, как вам было на уроке.
П- полезно, прикольно, понравилось, повторяли.
И- интересно, играли.
Р- развивающе, разумно, разгадывали.
А-активно, артистично, активничали.
Т- талантливо, трудолюбиво, трудились.
Ребята, для меня самым ценным является то, с каким настроением вы уйдете с моего урока. Давайте оценим наш сегодняшний урок. У кого на столах есть чёрные метки и сколько их? От этого зависит ваша отметка. Если чёрных меток нет, то вы сегодня справились на отлично.
А сейчас каждый из вас подойдёт ко мне и для себя возьмёт бумажный свёрток с подарком-сюрпризом. Это будет ваш подарок за проделанную работу.
(добавить 1 балл до отметки за урок, не ставить плохой отметки, отказаться от ответа у доски, не дежурить целую неделю, не выполнять д.з на 1 любой урок русского языка; выбрать того, кто будет отвечать вместо тебя у доски, подготовить и провести орфографическую разминку на уроке).
VI. Домашнее задание. Пар.11, упр.103
раскрыть » / « свернуть